خمکاری انواع ورق استیل

5.0(2 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم تمامی موارد پیرامون خمکاری ورق استیل را بررسی و شرح دهیم .

خمکاری انواع ورق های استیل

خمکاری و برش لیزر اریا با بیش از ده سال سابقه در زمینه خمکاری و برش لیزر تمامی خدمات خمکاری استیل را در اسرع وقت و قیمت های مناسب انجام میدهد

آدرس:بازار آهن شادآباد-گلستان-بلوک 11-پ 132

شماره های تماس:

دفتر:    66132456-021                     

 کارگاه:  66132478-021

 فکس: 66223356-021

 مديريت :  09127283865 (زارع)

 خمکاری ورق استیل

سرفصل ها

1-انواع ورق های استیل

2-ویژگی های بارز ورق استیل

3-شیوه های خمکاری مناسب ورق استیل

4-کاربرد ورق های استیل

5-هزینه خمکاری ورق استیل

6-زمان مورد نیاز خمکاری

 

 

 

 

 

 

 

انواع ورق های استیل

ورق‌های استنلس استیل با توجه به معیارهای گوناگونی مانند نوع آلیاژ استفاده شده در آن و استاندارد ASTM تقسیم بندی می‌شود. هر کدام دارای ویژگی‌ و کاربرد مخصوص به خود هستند که در ادامه شما را با آن آشنا می‌کنیم.

ورق استیل سری 200

این نوع ورق ضدزنگ شامل دو گروه 201 و 202 هست که تفاوت آن‌ها در نوع تولیدشان است. ترکیبات آستینی شامل نیکل، کروم و منگنز در ساختار آنان می‌باشد.

ورق استنلس استیل سری 300

این سری از رایج‌ترین انواع ورق استیل ضدزنگ است در این گروه نوع 304 کاربرد بیشتری دارد. انواع سری‌های 300 از جمله انوع ورق استیل نگیر هستند. در ادامه مشخصات انواع گریدهای این سری آورده شده است:

  • ورق استیل 301: جوشکاری، شکل‌پذیری، سایش بالا، انعطاف‌پذیری.
  • ورق استنلس استیل 302: مقاومت بالا به دلیل داشتن کربن بالا.
  • ورق استیل ضدزنگ 304: شکل‌پذیری بالا به دلیل داشتن فسفر و گوگرد بالا.
  • ورق استیل 316: به دلیل داشتن مولیبدن در صنایع دارویی و غذایی کاربرد دارد. تفاوت ورق استیل 304 و 316 مقاومت بالای نوع 316 در برابر خوردگی است.
  • ورق استیل 317: مقاومت در برابر آسیب‌های شیمیایی و تحمل تنش عالی، استحکام کششی بالا.
  • ورق استنلس استیل 321: به دلیل داشتن تیتانیوم در ساختار آن، در برابر پوسیدگی ناشی از جوشکاری مقاوم هستند.

انواع ورق استیل سری 400

در این نوع سری مقدار کربن آهن کم بوده و کروم و مولیبدن به عنوان عنصر اصلی در آن شناخته می‌شود. ورق‌های استیل 410، 420 و 430 از جمله انواع ورق استیل بگیر هستند. از این سری بیشتر در زندگی روزمره و وسایل کوچک استفاده کرده و به عنوان انواع ورق استیل دکوراتیو شناخته می‌شود. بریا تولید کارد و چنگال، تزئینات منزل و اتومبیل از انواع گریدهای 400 استفاده می‌کنند.

 

ورق استنلس استیل 600

این نوع نیز با توجه به تفاوت آلیاژ‌های آن به دسته بندی گوناگونی تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • ورق استیل 601 الی 604: میزان آلیاژ کم مارتنزیتی
  • ورق استنلس استیل 610 الی 613: دارای آلیاژ فولاد سخت کننده ثانویه مارتنزیتی
  • ورق استیل ضدزنگ 614 الی 619: آلیاژ فولاد کروم دار مارتنزیتی
  • ورق استنلس استیل 630 الی 635: ضدزنگ نیمه جامد مارتنزیتی
  • ورق استیل 650 الی 653: آلیاژ آستنیتی مقاوم شده به وسیله نورد گرم
  • ورق استیل 660 الی 665: مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون، حرارت و ضدزنگ.

ویژگی های بارز ورق استیل

خاصیت ضد زنگ

همان طور که قبلاً گفته شد، یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی ورق استیل، کروم است. زمانی که کروم با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود، لایه‌ای از اُکسید کروم روی ورق تشکیل می‌شود. اگرچه این لایه به چشم دیده نمی‌شود، اما باعث ازبین‌رفتن ارتباط هوا و فلز خواهد شد و از زنگ‌زدگی و پوسیدگی استیل جلوگیری می‌کند؛ در نتیجه استیل سالم می‌ماند.

قابل بازیافت

یکی از ویژگی‌هایی که این نوع ورق را محبوب کرده، قابلیت ذوب پذیری آن است. ورق استیل، ۱۰۰% قابل بازیافت است. استیل ضایعاتی، ذوب و مجدداً قالب‌گیری می‌شود. نکته‌ی قابل توجه این است که بین ۶۵ تا ۸۰ درصد از تولید ورق استیل در جهان به روش بازیافت ضایعات صورت می‌گیرد.

بالا بودن میزان سختی و استحکام

استحکام ورق‌های استیل، به میزان کربن به‌کاررفته در این ورق‌ها بستگی دارد. هر چه مقدار کربن موجود در این آلیاژ بیش‌تر باشد، میزان سختی ورق‌های استیل نیز بیشتر خواهد بود. (البته به یاد داشته باشید که ورق‌های استیلِ نگیر به خاطر پایه‌ی کربنی، از استحکام بیشتری نسبت به ورق استیلِ نگیر برخوداراست، ولی در عوض، خاصیت شکل‌پذیری ورق‎های استیلِ بگیر یبشتر است.)

شیوه های خمکاری مناسب ورق استیل

 

خمکاری ورق استیل به‌وسیله دستگاه انجام می‌شود، با استفاده از دستگاه‌های موجود در بازار و کارگاه‌ها می‌توانید ورق‌های استیل را به محصولات و شکل‌های مختلف دربیاورید، در این بخش دستگاه‌های خمکاری ورق استیل را به شما معرفی خواهیم کرد این بخش را بادقت مطالعه کنید.

دستگاه خم دستی:

یکی از دستگاه‌های که می‌توانید خمکاری ورق استیل را انجام دهید ورق دستگاه خم دستی می‌باشد، همان‌طور که می‌توان از اسمی که دارد حدس زد این دستگاه به‌صورت دستی کار می‌کند، با این دستگاه می‌توانید ورق‌های استیل را با کمک دستانتان خم کنید و این را بدانید این دستگاه از نظر ضخامت نمی‌تواند تمام ورق‌های استیل را خم کند و دارای ضخامت محدودی می‌باشد.

 دستگاه پرس برک:

اگر اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید به‌احتمال زیاد دستگاه خمکاری ورق استیل برک را شنیده‌اید. این دستگاه خم پرس برک کاربردهای فراوانی دارد و یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین دستگاهی است که در صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه پرس برک دارای دقت بسیار بالایی است، این دستگاه پرکاربرد در مدل‌های مختلف به بازار ارائه می‌شود، دستی، سی‌ان‌سی و هیدرولیک از انواع این محصول هستند که بر اساس نیاز صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.

دستگاه خمکاری غلتکی:

یکی دیگر از وسیله‌های که به خمکاری ورق کمک می‌کند دستگاه غلتکی می‌باشد، برای تولید محصولات کره‌ای و مخروط شکل در بعدهای مختلف بیشتر از این وسیله استفاده می‌کنند، ورق در این دستگاه شروع به حرکت می‌کند و غلتک‌های مخصوص که داخل دستگاه قرار دارند شروع به واردکردن فشار به دستگاه می‌شوند و محصولاتی مانند دیگ‌های بزرگ و حلب‌ها به کمک این دستگاه تولید می‌شوند.

دستگاه خم پرس ورق:

دستگاه خم پرس ورق به‌وسیله قالب‌های که وجود دارد به ساخت و شکل‌دهی محصولات با تعداد بالا می‌پردازد از این دستگاه برای تولید قطعات خودرو نیز استفاده بسیار زیادی می‌شود شما با طراحی قالب مدنظر می‌توانید به ورق استیل شکل دهید.

کاربرد ورق های استیل

ورق استیل ۳۰۹: در ساخت قطعات کوره، قطعات موتور هواپیما و جت، مبدل های حرارتی، قطعات اگزوز اتومبیل و سایر وسایل حمل و نقل با درجه حرارت بالا از ورق استیل ۳۰۹ استفاده می‌شود.

ورق استیل ۳۰۴: این ورق استیل کاربرد زیادی در صنایع مختلفی مانند نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، دارویی و … دارد. از دیگر مصارف ورق استیل ۳۰۴ می‌توان به تجهیزات فراوری مواد غذایی به ویژه شیر صندلی های آشپزخانه، سینک ظرفشویی ، فریزر، تجهیزات و سایر لوازم، پنل های معماری مانند نرده ها، مخازن شیمیایی از جمله مخازن انتقال مواد شیمیایی، مبدل های حرارتی,صفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب، اتصال دهنده ها، فنر ها و… اشاره نمود.

ورق استیل ۳۱۰: در ساخت  قطعات کوره، قطعات مشعل نفت، مبدل های حرارتی، سیم جوشکاری و الکترود، لوله های احتراق، کوره پخت سیمان و … کاربرد دارد.

ورق استیل ۳۱۶: استفاده در تجهیزات آماده سازی مواد غذایی به ویژه در محیط های کلرایدی، نیمکت و تجهیزات آزمایشگاهی، پنل معماری ساحلی، نرده ها، اتصالات قایق، ظروف شیمیایی از جمله در حمل و نقل، مبدل های حرارتی، صفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب، اتصال دهنده ها، فنرها و …

ورق استیل ۴۱۰: در ساخت کارد و چنگال، پیچ و مهره پیچ گوشتی از ورق ۴۱۰ استفاده می شود.

ورق استیل ۴۲۰: ورق استیل زنگ نزن ۴۲۰ در ساخت کارد و چنگال، پیچ و مهره پیچ گوشتی و … کاربرد دارد.

ورق استیل ۴۳۰: از جمله کاربردهای این ورق می‌توان به استفاده از آن در روکش ماشین ظرفشویی، پانل های کابین یخچال، عناصر اتصال دهنده و بست ها، اجاق گاز، ترانسفورماتور دودکش،سیم کشی و صنعت خودرو سازی ساخت لولا، ساخت وسایل خانگی، پنل های سقفی، ساخت داخل خودروها و… اشاره نمود.

هزینه خمکاری ورق استیل

هزینه خمکاری با توجه به میزان و نوع خمکاری متفاوت است بنابراین برای استعلام قیمت خمکاری ورق استیل با شماره های تماس با ما در ارتباط باشید

زمان مورد نیاز خمکاری ورق استیل

خمکاری استیل توسط برش لیزر اریا در کوتاه ترین زمان و در اسرع وقت با کیفیت مطلوب انجام میشود